Dzięki płatnościom mobilnym możemy nie tylko regulować rachunki za zakupy, ale również możemy wygodnie i szybko kupować bilety komunikacji miejskiej. Taką usługę udostępnia obecnie coraz więcej polskich miast!
Kupowanie biletów komunikacji miejskiej w kioskach i w biletomatach nie zawsze kończy się dobrze – długie kolejki, brak drobnych czy zepsute urządzenie to tylko kilka przypadków, gdy kupno biletu będzie utrudnione lub wręcz niemożliwe.
Nie musimy jednak wcale kupować biletu na tramwaj czy na autobus w ten sposób – alternatywne rozwiązanie to bilet w telefonie, czyli zakup biletu komunikacji miejskiej za pomocą smartfona. To proste!
Jak kupić bilet przez telefon?
Żeby kupić bilet przez swój telefon, przede wszystkim musimy mieć zainstalowaną aplikację, która na to pozwala.
Jedną z najpopularniejszych aplikacji tego typu jest mPay, która pozwala na kupowanie biletów w kilkudziesięciu miastach w Polsce, w tym między innymi w Warszawie (ZTM i WKD), Krakowie, metropolii GZM (ZTM), Poznaniu czy w Łodzi.
Po instalacji aplikacji tworzymy w niej swoje konto użytkownika i wybieramy preferowaną metodę płatności. W mPay możemy płacić na dwa sposoby:
- z wykorzystaniem elektronicznej portmonetki, po wcześniejszym zasileniu jej przelewem
- z użyciem karty płatniczej, którą podpinamy do swojego konta – płatności są wtedy pobierane bezpośrednio z naszego konta bankowego
Gdy już skonfigurujemy swoje konto, możemy dokonać transakcji zakupu biletu. Wybieramy zakładkę z biletami i miastem, w którym chcemy dokonać transakcji. Potem wybieramy ulgę, gdy nam przysługuje, a także rodzaj biletu. Wskazujemy na preferowany typ płatności i klikamy OK – to wszystko!
Bilet w telefonie zapisuje się automatycznie. W razie kontroli po prostu pokazujemy go w aplikacji.
Dlaczego warto kupować bilety przez telefon?
Kupowanie biletów przez telefon ma wiele zalet, dlatego z takiej metody korzysta obecnie coraz więcej osób. Przede wszystkim unikamy kolejek i stresu, gdy nie mamy w okolicy żadnego kiosku lub biletomatu, w którym sprzedawane są bilety.
Transakcję możemy zrealizować o każdej porze dnia i nocy – także w niedziele i w święta, gdy kioski są już zamknięte.
Ponadto bilet w telefonie to bezpieczeństwo. Każda transakcja jest potwierdzona własnym kodem PIN ustalonym przez użytkownika aplikacji. W razie zgubienia telefonu lub jego kradzieży środki na koncie pozostają bezpieczne.